Friske forårsruller

9 aug

  
Friske forårsruller er virkelig lækkere og meget nemme at lave. Derudover er de også ganske sunde. De mætter rigtigt godt og jeg vil tro at 4 gør én godt og grundig mæt. 

Af kød havde jeg bare kylling, som jeg havde skåret i strimler, marinerede i denne Marinade og stegte dem til sidst på panden. 

Jeg havde købt en chilimayo fra Rema1000 og en sød chilisovs til dyppelse. Derudover lavede jeg denne Peanutsauce ( jeg havde tilføjet masser af ingefærd og jeg kom ikke citronsaft i). Peanutsauce er virkelig lækkert og passer perfekt til friske forårsruller. 

Rispapiret købte jeg i Rema1000, men det kan efterhånden købes i de fleste butikker. Det er billigt og én pakke er nok til ca 3-4 personer – ihvertfald den fra Rema 1000. 

Af grønsager brugte jeg: agurk, gulerødder, rød peberfrugt, forårsløg, avokado, mango og bønnespire. Alle grønsagerne (undtagen bønnespire) havde jeg snittet i tynde strimler. 

Fremgangsmåde: 

Et fad/tallerken fyldes med vand. Et rispapir af gangen kommes i vandet i 30 sek., når papiret er blevet blødgjort er det klar. Jeg plejer at komme Peanutsauce og chilimayo i forårsrullen (det er lidt nemmere) derefter fylder jeg lidt forskelligt fyld i. Pas på med ikke at overfylde den. Til sidst lukkes den og du kan nu nyde en lækker frisk forårsrulle ☺️

Skriv et svar

Nina Q

HVERDAGSSUND

1, 2, 3, 3!

Jonas Trobeck, 25: Fuldtids sinke og den næste store blogger-ting!

Blogon

Jeg skriver om tanker, følelser og oplevelser. Om afhængighed, at være pårørende, sammenhænge og personlig udvikling. Jeg skriver om det, der optager mig personligt og fagligt.

16:8 faste på dansk

Informationer på dansk om 16:8 faste/spisemønstret

Ravfood

For det meste sukkerfri, glutenfri, LCHF, low carb mad hos familien Rav i ♥ af Odense

minslankekur

Just another WordPress.com site

Smilblog

Mine hverdagsøjeblikke

LCHF - fedt!

Low Carb High Fat - living the good life

Patrik & Birgitte

på opdagelse i Langbortistan

Mit liv med stress

En blog om at vende tilbage til livet

